Rövid történet: Ha egyszer rátalált a tehetségére, ne hagyjon ki egy percet sem
Az iskolai tanítás szép időben mindig trükkös dolog. Hogyan is akarják magukhoz vonzani azokat a középiskolásokat, akik akár az ablakon, akár a mobiltelefonon néznek, és maximálisan odafigyelnek az osztályteremben zajló eseményekre, amikor megszólal a csengő, vagy amikor a kántor belép a tanterembe, és köszönteni kell a felkelést.
Blankának volt egy kis előnye, mert biológia tanár volt, és éppen szaporodás előtt álltak. Ez volt az a téma, amit az osztály nagy része mindig megfogott, és abban a néhány órában belebotlottak az elektronikus segítőikbe, és legalább megpróbáltak kommunikálni.
Akár lényegretörő volt, akár az emberi testről szóló viccek, akár a kivetített dokumentumok, értelmezések segítségével, ez legalább valamiféle figyelem volt. Mit adna egy ilyen történész az ókori művészet témakörében?
Ráadásul ebben az évben elég jól bírta. Új tankönyvet kaptak, és meglepő módon mind szakmailag, mind a legújabb kutatásokat és trendeket tükrözték, nagyon jól megtervezettek. Emellett az internetre, a közösségi hálózatokra és más jelenségekre is koncentrált, így sikerült neki valami, amire az évtizedekkel ezelőtt megjelent tankönyveknek nem volt abszolút esélyük – ez a mai fiatalokat is lenyűgözte.
Mivel Blanka fiatal, rugalmas nő volt, nem okozott gondot egy kicsit meghajlítani tanár-diák kapcsolatát, és beült egy körbe a többiekkel, így mindannyian egy szinten voltak.
„Szóval, milyen témával foglalkozunk a következő fejezetben?” –
kérdezte általánosságban a kántor.
„Pornográfia“ válaszolt akaratlanul is Marynek, és az oldal tartalmát
szkennelte.
„És valaki tud nekünk erről valamit mondani, vagy olyan leszünk, mint az
első osztályos és csak egy könyvet olvasunk?” Blanka inkább a fiúknak,
mint a lányoknak dobta a kesztyűt.
„Franta biztosan mesél majd róla, minden nap bámulja“ – nevetett Filip, a jó alkatú sportoló, kosárlabdaiskola képviselője. Szeme lassan a sápadt, fekete szemű és sünszőrű fiú felé kezdett fordulni. Felnézett, de azt vette észre, hogy körülbelül tizennégy szempár mutat rá. Aztán szakember stílusában mosolygott, aki örül, hogy a tudására szükség van.
- Szóval mi érdekli, banda?
- Akkor mutass be minket egy kicsit – javasolta a tanár. Franta becsukta a könyvet, és hátradőlt.
„Nem hiszem, hogy szükség lenne az alapvető műfajok bemutatására. A weben vannak klasszikusok, leszbikusok, pasik, biszexuálisok, erotikus fehérneműk, tömegrendezvények és hasonlók. Érdekes, hogy az elmúlt években a mennyiség helyett a minőség iránti igény meglehetősen tisztességesen emelkedett. Elsősorban a minőségi technológiának köszönhetően…”
František mind az osztály, mind a tanár megdöbbenésére még néhány percig folytatta viszonylag művelt tolmácsolását, és meglehetősen híven írta le az elmúlt évek piaci helyzetét. Magyarázatát a szokásos mondattal fejezte be: „Kérdésed van?“
Végül a tanárnő, akinek valami köze volt a jelenlétének fenntartásához, megkérdezte: „Van valami probléma vagy ügy, ami hosszú időn keresztül vonzza a pornóvilágot?“
A diák gondolta. „Ról ről Óvszerek. "
„Először is továbbra is van kereslet mindkét módszerre, másodsorban
pedig már készülnek videók közvetlenül a speciális óvszerek
használatáról. Hasonlóképpen, a tudósok, az orvosok és a lányok
továbbra sem tudnak megegyezni abban, hogy valójában miként jobb. És minden
évben elegendő könyv jelenik meg a témában ahhoz, hogy a tanácsadók
karrierjüket építsék rá.“
Franta az óra után még mindig a tabletben fúródott, és észre sem vette, hogy egyedül van az órán. Aztán becsapódott az ajtó, és enyhe zihálás hallatszott. Felnézett, és látta, hogy a tanár visszatér néhány dologért. „Sajnálom, féltem tőled. Nem tudtam, hogy más is marad itt.“
„Egyszerűen itt ragadtam. Egy percen belül felkelek.” Felállt és
kitakarított.
– Várj egy percet – mondta. Odalépett hozzá, és leült a padra.
„A felnőtt piacról szerzett ismeretei csodálatra méltóak. Honnan vetted
mindezt?”
Ránézett, ha nem viccel. „Az internet tele van anyagokkal, és aki azt mondja, hogy még soha nem látott pornót, az vagy beszél, vagy nem tudja, hogy néznek ki a mellei. A kérdés az, hogy melyik a rosszabb."
Már megint össze akarta pakolni a holmiját, és a szép tanárnő ismét megállította. Ezúttal gyengéden megragadta a kezét, és a lábára tette. „Nem akarsz egy kicsit többet mesélni róla?” – sziszegte olyan hangon, aminek semmiképpen sem a diák és a tanár volt a célja.
Nem telt bele tíz perc, és megcsókolták. Kockázatos volt mindkettőjük számára, de egyben átkozottul csábító és élvezetes is. Átfogta a derekát, és magához húzta. Amikor hozzászorult, a lány érezte az erekcióját. Megfordította a melleit, még mindig a nyári ruhája alatt rejtőztek, de nagyon jól láthatók.
Megállította, amint felemelte a ruhája alját a kezével.
– Ne itt, jöhet valaki. Állj meg az estémnél. Egyedül élek.” Kikapott
egy papírt a tömbből, és odaírta a címet és a telefonszámot.
Olyan simán hagyta el, ahogy elérte, és csak egy adat erősítette meg, hogy ez valóban megtörtént.
Üzenet:
Van, amikor a váratlan alapos tudás elég erős benyomást hagy maga után.
Tippünk:
Merítsen ihletet egy másik novellából vagy cikkből az iskolai környezetből: